عزیزی پور: روزجهانی اسکواش ، بهانه ای برای آشنایی و تجربه لذت عموم مردم

نشست مطبوعاتی هیئت اسکواش استان به مناسبت روز جهانی اسکواش با حضور عزیزی پور رئیس فدراسیون و کتاب فروش دبیرکل فدراسیون اسکواش ایران و اصحاب رسانه به میزبانی محمد حسین‌ حسن زاده رئیس هیئت و نوید شفیعی دبیر هیئت استان جمعه 20 مهرماه در اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی هیات اسکواش آذربایجان شرقی، حسن‌زاده ضمن عرض خیرمقدم خدمت میهمانان گفت: روز جهانی اسکواش بهانه شد تا خانواده بزرگ اسکواش میزبان اصحاب رسانه شده و عملکرد و اهداف هیات در راستای داشتن جامعه ای سالم و پویا را به اطلاع عموم برساند.

وی در تو ضیح برگزاری روز جهانی اسکواش همزمان با کل کشور اضافه کرد: از سال ۱۴۰۲ با هماهنگی‌های فدراسیون اسکواش در تمام استان‌ها گرامی داشت روز جهانی اسکواش آغاز شد. امسال با تصمیمات و برنامه‌ریزی‌های فدراسیون مقرر شد برنامه اصلی روز جهانی اسکواش در شهر تبریز برگزار شود. در این راستا با همکاری اداره ورزش و جوانان استان و شهرداری کلانشهر تبریز به مناسبت روز جهانی اسکواش مراسم منسجم و کم نظیری در پارک گلی تبریز برگزار می‌گردد. این مراسم در قالب برنامه‌های متنوع و شاد که شامل؛ ارتباط نزدیک همشهریان با اسکواش و قهرمانان این رشته ورزشی، استعدادیابی جهت توسعه این رشته ورزشی در استان و همچنین بازی‌های شاد و سرگرم کننده همراه با اجرای موسیقی زنده برنامه‌ریزی شده است.

وی با اشاره به لزوم بالا بردن کیفیت کورتهای فعلی خانه اسکواش گفت: بهینه سازی کورتها یکی از اولویت های هیات استان می باشد تا قهرمانان ما بتوانند در محیط استاندارد به تمرین خود ادامه دهند. در این راستا هیات با یک شرکت معتبر مذاکرات لازم را انجام داده و هر لحظه آماده اجرا می باشد ولیکن تنها مانع برای این عمل تعطیلی سه ماهه کورت هاست که این سبب آسیب و افت شدید تیم اسکواش استان می‌گردد در نتیجه تصمیم هیئت اسکواش استان بر این شد؛ عملیات بعد از اتمام کورتهای ائل گلی تبریز انجام گیرد.

حسن زاده با اشاره به پایین بودن زیرساخت ها در استان اضافه کرد: در بحث تعداد کورت، آذربایجان شرقی با سه کورت با استان های یزد، تهران، گلستان و اصفهان، در حال رقابت است که با پایان سه کورت دیگری که به همت شهرداری تبریز در حال احداث می باشد از نظر کورت به وضعیت مطلوبی دست می یابیم. در بحث مربیان، در بخش آقایان ورزشکاران استان از تجربیات هادی شمس القرائی که مربی تیم ملی جوانان و نوجوانان می باشد بهره مند می شوند ولی در بخش بانوان نیاز به ارتقا سطح داریم و امیدواریم با استفاده از تجارب مربیان ملی و جهانی بتوانیم به وضعیت مطلوبی برسیم.

در ادامه مراسم عزیزی پور رئیس فدراسیون اسکواش با تشکر از حسن‌زاده و کادر اجرایی استان گفت: بعد از تصمیم فدراسیون جهانی اسکواش برای حضور در مسابقات المپیک یک همسان‌گرایی در جهان اتفاق افتاد تا یک روز را با نام این رشته ورزشی قرار دهند و این رشته ورزشی را در کل دنیا از کورت ها بیرون آورده در بوستان های هر شهر به عموم مردم معرفی کنند تا همه ضمن آشنایی با این رشته ورزشی بتوانند لذت راکت گیری را در کنار خانواده تجربه کنند.

وی اضافه کرد: با توجه به انعکاس خوب روز جهانی اسکواش سال گذشته توسط استان آذربایجان شرقی، تصمیم فدراسیون بر این شد تا مراسم اصلی گرامیداشت اسکواش را در این استان برگزار کند. از دو ماه پیش با پیگیرهای انجام شده و امضای تفاهمنامه چهارجانبه اداره کل ورزش جوانان استان، شهرداری کلانشهر تبریز، فدراسیون و هیات اسکواش استان مقدمات برگزاری این مراسم فراهم شد.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت های آذربایجان شرقی نسبت خروجی استان ضعف چشم گیری دارد، افزود: آذربایجان شرقی در بزرگسالان آقایان پویا شفیعی فرد، در رده های سنی آقایان علی رحیمی کاری، امیرعطا محجل فرید و آران مطیع پرور و در رده های سنی بانوان سانای اسدی و آرینا خانقاه بازیکنان مطرحی دارد و در ارزیابی سال قبل در رتبه چهارم کشوری قرار دارد اما با توجه به امکانات و تعداد کورت های استان های دیگر همچون یزد، تهران و گلستان نیاز به حمایت مسئولین شهری داشت که خوشبختانه با پیگیری های هیات اسکواش استان، شهرداری منطقه 2 تبریز در حال احداث یک مجموعه تخصصی اسکواش می باشد و ما امیدواریم تا پایان سال به بهره برداری برسد.

علی کتاب فروش دبیر کل فدراسیون اسکواش با تشکر از نوید شفیعی دبیرهیات اسکواش استان گفت: از زمانی که شفیعی به عنوان دبیر شروع به فعالیت کرده با تلاش و پشتکار خود و همکاری نزدیک با رئیس هیات امروز شاهد حرکت رو به جلو در هیات اسکواش آذربایجان شرقی هستیم.

وی اضافه کرد: در کنار برگزاری به نحو احسن مسابقات، دو تن از اعضای اسکواش استان نیز در داوری مسابقات کشوری و آزاد با فدراسیون اسکواش در حال همکاری هستند و این نشان از پتانسیل بالای استان در کادر اجرایی و بحث قهرمانی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *