استعداد یابی و توسعه اسکواش در اولویت است

رییس فدراسیون اسکواش گفت: استعدادیابی و تعمیم، توسعه و افزایش مخاطبان از هدف‌ها و و برنامه‌های این فدراسیون در سال جاری است.

امیر عزیزی‌پور عصر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در گرگان اظهار کرد: شاخص‌های مختلفی در راستای استعدادیابی از سوی کمیته مربوطه در فدراسیون نهایی شده که به استان‌ها ابلاغ خواهد شد، به طوری که وظیفه اصلی هیات‌های استانی استعدادیابی است.

وی ادامه داد: فدراسیون اسکواش با آموزش و پرورش تفاهم‌نامه همکاری داشته که به زودی بروزرسانی می‌شود تا علاوه بر استعدادیابی، از مکان‌های آموزش و پرورش برای توسعه اسکواش بیشتر استفاده شود.

رییس فدراسیون اسکواش خاطر نشان کرد: کمیته کودکان در راستای توسعه و استعدادیابی در این فدراسیون فعال شده که به سمت مهدکودک‌ها خواهد رفت و این روند سلسله‌وار تداوم خواهد یافت.

عزیزی‌پور افزود: این اقدام در فرهنگ‌سازی اسکواش در بین آحاد جامعه تاثیرگذار خواهد بود و علاوه بر نخبه‌یابی، می‌توان نفرات مستعد را شناسایی و فعال کرد.

رییس فدراسیون اسکواش گفت: اکنون سه هزار ورزشکار سازمان یافته و دارای کارت بیمه ورزشی این رشته در کشور فعال هستند، اما بررسی‌ها و آمارهای فدراسیون در استان‌های مختلف نشان می‌دهد که بیش از ۲۰ هزار نفر به صورت حرفه‌ای، تفریحی و همگانی در این رشته فعالیت دارند.

وی ادامه داد: شمار بیشتر ورزشکاران سازمان یافته می‌تواند بلندگوی فدراسیون در سطح وزارت ورزش و بلندگوی هیات‌های استانی در نقاط مختلف کشور برای مطالبه‌گری باشد.

عزیزی‌پور خاطر نشان کرد: برای حل این مساله که جمعیت زیادی برای تفریح و بدون داشتن کارت بیمه ورزشی به اسکواش می‌پردازند، به دنبال ارایه یک بسته حمایتی تشویقی هستیم، چرا که نمی‌توان به زور همه افراد را به داشتن کارت بیمه ورزشی وادار کرد.

به گفته وی، البته از آنجایی که کمیت برای بخش خصوصی نسبت به کیفیت اولویت دارد، این بخش نیز به منظور جذب مخاطب، در الزام به داشتن کارت بیمه ورزشی سهل‌انگاری می‌کند.

رییس فدراسیون اسکواش با اشاره به فعالیت بخش بانوان افزود: نگاه فدراسیون بر تفکیک جنسیتی نیست و حتی در دوره‌های مدرسی، جمعیت بانوان نسبت به آقایان بیشتر بود.

وی با بیان اینکه بیش از نیمی از مجموع بیمه شدگان اسکواش را بانوان تشکیل می‌دهند، بیان کرد: به دنبال حضور تیم دختران رده‌های سنی نوجوانان و جوانان همچون آقایان در مسابقه‌های قهرمانی آسیا در دالیان چین هستیم.

عزیزی‌پور یادآور شد: حضور بانوان و شوق و علاقه آنان به فعالیت در این رشته ورزشی وظیفه فدراسیون را نسبت به دختران امروز و مادران فردای جامعه بیشتر می‌کند.

وی در خصوص حضور اسکواش در بازی‌های آسیای هانگژو گفت: به شدت پیگیر تحقق این اتفاق مهم در ۲ بخش آقایان و بانوان هستیم، اما این حضور تاکنون نهایی نشده است.

رییس فدراسیون اسکواش به تمرکززدایی اردوهای تیم ملی اشاره کرد و افزود: در راستای استفاده از ظرفیت استان‌های کشور، این اردوها خارج از تهران برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: یک مرحله از اردوی تیم‌های رده‌های سنی نوجوانان و جوانان پیش از اعزام به رقابت‌های قهرمانی آسیا در دالیان چین در گلستان‌ برگزار خواهد شد.

عزیزی‌پور به منظور شرکت‌ در مجمع عمومی و دیدار با مقام‌ها و مسوولان مختلف گلستان و حضور در فینال و اختتامیه مسابقات قهرمانی کشور دختران کمتر از ۱۷ و زیر ۱۹ سال به این استان سفر کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *