حضور رییس فدراسیون اسکواش در نشست مشترک وزرای امورخارجه و ورزش و جوانان

وزیر ورزش و جوانان با تمجید از همکاری و تعامل وزارت امور خارجه با فدراسیون‌های ورزشی کشورمان بیان کرد: برخی از روادید برای حضور در مسابقات بین‌المللی با تاخیر صادر می‌شود و بارها وزارت امور خارجه در تسریع شدن این روادید به فدراسیون‌های ما کمک کرده است.
جلسه روسای فدراسیون‌های ورزشی با حضور دکتر سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان و دکتر حسین امیر عبدالهیان وزیر امور خارجه به میزبانی وزارت امور خارجه برگزار شد.

دکتر سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در این جلسه با عرض خیرمقدم به همه میهمانان حاضر در جلسه اظهار داشت: از میزبان این جلسه آقای عبداللهیان و همکارانشان به دلیل اهتمامی که برای برگزاری این جلسه داشتند تشکر می‌کنم و امیدوارم که این جلسه به پیشرقت وزش کشور کمک کند.

وی ادامه داد: بیش از یکصد انجمن ورزشی و بیش از پنجاه فدراسیون ورزشی در کشور فعالیت دارند. در برخی از انجمن‌ها مثل رشته همگانی متشکل از چندین انجمن و روش تمرین می‌شود که هر کدام در خارج از کشور دارای مسابقات مختلف است. ما در کشور ۲۳۵ رشته ورزشی داریم که زیرمجموعه فدراسیون‌ها و یا انجمن‌ها هستند.

دکتر سجادی با اشاره به برخی چالش‌های رشته‌های ورزشی خاطرنشان کرد: هر کدام از رشته‌های فعال در کشور با رویدادهای بین‌المللی در تعامل هستند و از این‌رو با چالش‌های مختلف بین‌المللی نیز مواجه می‌شوند. این رشته‌ها ملزم به رعایت کردن برخی قوانین هستند و رعایت همه قوانین نیاز به مشاوره و راهنمایی دستگاه امور خارجه دارد. نیاز داریم که از راهنمایی‌ها و کمک وزارت امور خارجه و سفرای کشورمان در دیگر کشورها بهره بگیریم.

وزیر ورزش و جوانان با تمجید از همکاری و تعامل وزارت امور خارجه با فدراسیون‌های ورزشی کشورمان بیان کرد: ازطرف جامعه ورزش از آقای عبداللهیان و همکاران محترم‌تان تشکر می‌کنم. برخی از روادید برای حضور در مسابقات بین‌المللی با تاخیر صادر می‌شود و بارها وزارت امور خارجه در تسریع شدن این روادید به فدراسیون‌های ما کمک کرده است.

در این نشست مهم امیر عزیزی پور رییس فدراسیون اسکواش نیز ضمن ملاقات با آقای امیر عبداللهیان وزیر امورخارجه درخصوص استفاده از ظرفیت های موجود در وزارت امورخارجه به منظور تسهیل امور مرتبط به اخذ ویزا و همچنین کسب کرسی های بین المللی و برگزاری مسابقات جام دیپلمات ها مذاکرات مثبتی انجام داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *