عزیزی‌پور: برنامه استعدادیابی اسکواش برای المپیک ۲۰۲۸ تدوین خواهد شد

رئیس فدراسیون اسکواش گفت: اسکواش برای در دوره بعدی وارد المپیک می‌شود و باید با در نظر داشتن این مسئله ورزشکاران را آماده کنیم. اولین و بهترین راه برای گسترش و آماده‌سازی ورزشکاران استعدادیابی در کل کشور است

به گزارش سایت رسمی فدراسیون اسکواش به نقل از خبرگزاری ایرنا، امیر عزیزی‌پور روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا، در خصوص ورود اسکواش به بازی‌های المپیک، اظهار داشت: اسکواش برای در دوره بعدی وارد المپیک می‌شود و باید با در نظر داشتن این مسئله ورزشکاران را در مدت زمان پیش‌رو آماده کنیم. اولین و بهترین راه برای گسترش و آماده‌سازی ورزشکاران استعدادیابی در کل کشور است که بر همین اساس، ایران را به ۶ بخش تقسیم کردیم.

در هر بخش یک مربی به دنبال کشف بازیکنان با استعداد است و پس از آن باید حفظ این اسکواش‌بازها و ضریب پیشرفت آن‌ها را بررسی کنیم.وی ادامه داد: جلسات خوبی را برای این طرح برگزار کردیم و برای همسان‌سازی مردان و بانوان، دوره‌ آموزشی برگزار می‌کنیم تا یک برنامه زیربنایی برای کشف استعدادها تدوین شود.

مربیان استعدادهای کشف شده را به فدراسیون معرفی می‌کنند و سعی بر این است که این ورزشکاران در سنین بین ۸ تا ۱۱ سال باشند.

همه اطلاعات بازیکنان احصا و در سامانه ثبت خواهد شد و ضریب پیشرفت آن‌ها براساس الگوریتم خاص قرار می‌گیرد و هر ۳ ماه نیز توسط مربیان در فدراسیون بررسی می‌شود.رئیس فدراسیون با اشاره به همکاری فدارسیون با آموزش و پرورش، گفت: یک تفاهم‌نامه کلی با آموزش و پرورش داشتیم و استان‌ها باید هر ۲ هفته یک ساعت خاصی را در مراکز اسکواش برای استعدادیابی اختصاص دهند.

وی افزود: در فایل‌هایی که برای ورزشکاران ساخته می‌شود، نام مربیان آن‌ها نیز ثبت خواهد شد که از این پس مربیان اسکواش نیز سطح‌بندی خواهند شد.

عزیزی‌پور گفت: در حال مذاکره هستیم تا راکت‌های ارزان قیمت وارد کنیم. قبلا برای آموزش راکت‌هایی را وارد کرده بودیم که از نظر قیمت و کیفیت بسیار مناسب بود و برای طرح استعدادیابی نیز این کار را دوباره انجام خواهیم داد.

البته با کمک تولیدکنندگان داخلی راکت‌هایی نیز برای سنین پایین و مهدکودک‌ها ساخته شد که با پایین‌ترین قیمت ممکن برای تمرین آن‌ها به بازار عرضه شده بود.

رئیس فدراسیون اسکواش درباره مسابقات پیش روی فدراسیون خاطرنشان کرد: از ۱۰ تا ۱۲ بهمن مسابقات رنکینگ جهانی با جوایز دلاری را خواهیم داشت که بخش مردان در خراسان رضوی و بانوان در گلستان، برگزار می‌شود.

بازیکنان خارجی به این مسابقات نمی‌آیند ولی با موافقت فدراسیون جهانی، مسابقات ما برای بازیکنان در رنکینگ جهانی نیز امتیاز خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *